Datum: 12 januari 2024
Aanvang: 19:00 uur
Location: Het Cenakel, Tilburg
Discount pass: Abonnement De Link
Prijs: Gratis entree op uitnodiging
Program
- Kort welkom – Peer Elshout
- Eerste spreker – Walter Kerkhofs
- Muziek: Frans Kerkhofs – Collage – voor piano-solo op teksten van Aleksander Nabokov
- Tweede spreker – Frans Bedaux
- Muziek: Frans Kerkhofs – Glück und Wahn – voor sopraan, clarinet en piano (tekst: Jakob Haringer)
- Derde spreker – Martien de Brouwer
- Afsluiting – Peer Elshout
Pianiste: Doré van Deijck
20:00 – concert door Renée Bekkers & Jacobien Rozemond, Bart de Vrees en duo Palinckx/Franssen,
- I’m Nobody! who are You? (2022) – Benjamin De Murashkin
- niemand wist (2023) – Bart de Vrees
- For Flute or Piano or Mandoline or Percussion or Bassoon or Violin or Harp or Clarinet or… (2023) – Bart de Vrees
- Stracciatella/piri piri (2023) – Jacq Palinckx
- Godver (2022) – Jacq Palinckx
- Kuit (1988 – 2023) – Jacq Palinckx
- Struck (2016 – 2023) – Jacq Palinckx
- Suspicion (2003 – 2023) – Jacq Palinckx
- Grand Hotel (2017) – Jacq Palinckx
Tijdens een speciaal ingelast en exclusief nieuwjaarsconcert heten we onze abonnementhouders en andere genodigden welkom om met ons het glas te heffen op 2024 en stil te staan bij het overlijden van onze trouwe bezoeker Bart Kerkhofs. Gratis toegankelijk op uitnodiging. Bart de Vrees voert enkele van zijn nieuwste composities uit, Palinckx/Franssen spelen het Jacq P Songbook en ook Bekkers & Rozemond maken hun opwachting.
Renée Bekkers ontmoette Benjamin De Murashkin tijdens haar studie in Kopenhagen. De Murashkin is een echte muzikale alleskunner. Energieke ritmes vinden in zijn werk hun plaats tussen zachtmoediger passages. De Murashkin streeft in zijn composities altijd naar een fusie tussen de intuïtieve, gevoelsmatige benadering, en de systematische, meer gestructureerde methode van componeren. Hierbij wordt hij zowel geïnspireerd door de klassieke traditie als de hedendaagse populaire muziekstijlen. In het werk I’m nobody! Who are you? voor Duo Rozemond & Bekkers verbeeldt hij op een theatrale en speelse manier de teksten van Emily Dickinson waarbij hij op originele wijze de zuchtende klankkleuren van het accordeon gebruikt.